Терпіннівська громада
Запорізька область, Мелітопольський район
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Пенсійний фонд інформує!!!

Дата: 08.12.2021 14:44
Кількість переглядів: 181

Фото без опису

Про результати проведених перерахунків пенсій 

у 2021 році та плани на 2022 рік 

 

Які зміни відбувалися у пенсійному забезпеченні протягом 2021 року? Як зростали пенсії у різних категорій запорізьких пенсіонерів?

 

- Протягом 2021 року підвищення пенсійних виплат для різних категорій пенсіонерів відбувалося у декілька етапів. 

Почнемо з того, що з 1 січня у зв’язку зі зміною розміру мінімальної заробітної плати (з 5000 до 6000 грн.) перераховано пенсії непрацюючим громадянам області, які досягли 65 річного віку та мають страховий стаж 35 років у чоловіків та 30 років у жінок. З 1 березня було проведено автоматичний перерахунок для забезпечення індексації пенсій у зв’язку із застосуванням коефіцієнту збільшення показника середньої заробітної плати в Україні, з якої сплачено страхові внески, у розмірі 1,11.  Також, продовжено виплату щомісячної компенсаційної доплати до пенсії до 500 грн особам віком від 80 років і мінімальної пенсійної виплати - 2600 грн за наявності у таких категорій осіб страхового стажу 20/25 років і більше. У квітні органи Пенсійного фонду в автоматичному режимі здійснили перерахунок працюючим пенсіонерам з урахуванням набутого стажу роботи та розміру заробітної плати.

З 1 липня у зв'язку з підвищенням прожиткового мінімуму з 1769 до 

1854 грн зросли мінімальна та максимальна пенсії за віком та доплата за понаднормовий стаж. Підвищено мінімальні пенсійні виплати для трудових пенсій, пенсій по інвалідності та пільгових категорій, інвалідів війни, учасників бойових дій, ліквідаторів і учасників ліквідації на ЧАЕС, шахтарів, пенсії за особливі заслуги перед державою. Крім того, з 1 липня на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 22.02.2021 р. № 127 «Про додаткові заходи соціального захисту пенсіонерів у 2021 році» громадянам, розмір пенсійної виплати яких не підвищувався з січня по липень 2021 року у зв’язку із збільшенням прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність/мінімальної заробітної плати, не індексувалися на коефіцієнт 1,11, установлено щомісячну доплату у розмірі 100 гривень у межах максимального розміру пенсії, визначеного законом, яка враховується під час подальших перерахунків пенсії відповідно до законодавства.

З 1 жовтня проведено перерахунок пенсії особам, яким виповнилося 

75 років. Щомісячну компенсацію у розмірі до 400 грн отримали пенсіонери віком від 75 до 80 років.

 

У результаті таких перерахунків було збільшено середній розмір пенсії в області. Якщо станом на 1 січня 2021 року її розмір складав 3696 грн, то станом на 01.11.2021 - 4116 грн. 

 

 

 

 

Це ті перерахунки, що вже відбулись. Чи варто розраховувати ще на підвищення пенсій у цьому році? 

 

- Так, Законом України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» передбачено з 01.12.2021 року підвищення прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність. 

Тому з 1 грудня  2021 року у зв'язку з його зростанням з 1854 грн до 1934 грн підвищаться мінімальна пенсія та надбавки і доплати, встановлені чинним законодавством. Перерахунку підлягатимуть пенсійні виплати, складові яких залежать від розміру прожиткового мінімуму (доплата за понаднормовий стаж, доплата до мінімального розміру пенсій, підвищення, що розраховуються виходячи з прожиткового мінімуму). У зв’язку з цим наші фахівці у листопаді вже працюють над грудневими перерахунками.

Зі зміною прожиткового мінімуму також збільшиться і максимальна пенсія з 18540 грн до 19340 грн.

Підвищаться мінімальні пенсійні виплати для трудових пенсій, пенсій по інвалідності та пільгових категорій, інвалідів війни, учасників бойових дій, ліквідаторів і учасників ліквідації на ЧАЕС, шахтарів, пенсії за особливі заслуги перед державою.

Також зростуть надбавки, доплати, які обраховуються у відсотках від прожиткового мінімуму (за понаднормовий стаж, догляд за непрацездатним членом сім’ї, мінімальні пенсії по втраті годувальника тощо).

Мінімальні пенсійні виплати інвалідам війни та інвалідам–ліквідаторам наслідків аварії на Чорнобильській АЕС І, ІІ та ІІІ груп встановлені на рівні 650%, 525% та 360% прожиткового мінімуму для непрацездатних осіб відповідно, а також учасникам бойових дій  – на рівні 210 %. Розмір пенсійної виплати зазначеної категорії осіб зросте за рахунок збільшення розміру державної адресної допомоги.  

Отже, мінімальні пенсійні виплати у осіб з інвалідністю внаслідок війни та інвалідів-ліквідаторів наслідків аварії на Чорнобильській АЕС становитимуть:

- I групи – 12571,0 грн (збільшено на 520,0 грн);

- II групи – 10153,50 грн (збільшено на 420,0 грн);

- III групи – 6962,40 грн (збільшено на 288,0 грн).

У учасників бойових дій – 4061,40 грн. (збільшено на 168 грн.)

Крім того, буде підвищено мінімальний розмір пенсій й іншим категоріям пенсіонерів. Зокрема шахтарям, які відпрацювали під землею не менш ніж 15 років чоловіки та 7,5 років жінки ті, яким мінімальні виплати встановлені на рівні 3-х прожиткових мінімумів для непрацездатних. Розмір пенсійної виплати зазначеної категорії осіб складатиме 5802 грн.

Підвищаться мінімальні пенсійні виплати членам сімей загиблих (померлих) військовослужбовців, призначені за нормами Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб», що встановлені на рівні 2-х прожиткових мінімумів. Розмір пенсійної виплати зазначеної категорії громадян становитиме 3868 грн.

Також, буде підвищено мінімальний розмір виплати одержувачам пенсій у зв’язку з втратою годувальника, що встановлено на рівні 100, 120 та 150 відсотків від прожиткового мінімуму в залежності від кількості утриманців 

(1-го, 2-х, 3-х і більше). Розмір пенсійної виплати зазначеної категорії осіб з урахуванням державної адресної допомоги становитиме:

   • на одного утриманця – 1934 грн;

   • на 2-х утриманців – 2320,8 грн;

   • на 3-х  і більше - 2901 грн.

Таким чином, у грудні підвищено пенсії 295 тис. запорізьких пенсіонерів.

 

Разом з тим, з 1 грудня заплановано підвищення мінімального розміру заробітної плати з 6000 до 6500 грн. У зв’язку з цим, буде проведено перерахунки пенсії непрацюючим громадянам, які досягли 65 років і мають страховий стаж 35 років чоловіки і 30 років жінки. Розмір пенсійної виплати таких осіб з 1 грудня не може бути нижче 2600 грн.

 

За результатами перерахунку збільшено пенсії майже 90 тис. запорізьких пенсіонерів в середньому на 148 грн.

Вкотре хочу звернути увагу наших пенсіонерів! Перерахунки пенсій у зв’язку з підвищенням прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, та мінімальної заробітної плати проводяться в автоматичному режимі та не потребують особистого звернення пенсіонерів до відділів обслуговування громадян.

Чи відомо вже, що планується Урядом щодо збільшення пенсійних виплат у наступному році? 

- Результатом будь-якого перерахунку пенсії, чи то індивідуального, чи масового, є збільшення розміру пенсії. Міністерством соціальної політики вже складено календар підвищення пенсійних виплат для різних категорій громадян на 2022 рік. 

Так, у січні будуть перераховані пенсії ліквідаторів Чорнобильської катастрофи з інвалідністю. Продовжиться підвищення пенсійних виплат для 

65-річних громадян.

У березні запланована індексація пенсій. А з жовтня наступного року пенсіонери, віком від 70 до 75 років отримають доплату до пенсії у розмірі 

300 грн.  Окрім того, з 1 жовтня розмір мінімальної пенсійної виплати для людей, старших за 70 років, зі стажем 30/35 років складатиме 3000 грн.  

Про ці та інші перерахунки ми будемо детально інформувати мешканців м. Мелітополя та Мелітопольського району на кожному етапі їх проведення.

 

 

Головного управління Пенсійного фонду України  в Запорізькій області

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

 

Електронний реєстр листків непрацездатності 2021

 

Дедлайн запуску електронного реєстру листків непрацездатності уже стільки разів переносили, що і годі порахувати. Та все ж із 01.05.2021 почав діяти оновлений порядок ведення Е-реєстру лікарняних. Тож що уже готово та чи стане простіше працювати? 

Мета введення електронного реєстру листків непрацездатності проста — прибрати схему «лікарняний за презент». А ще – спростити бізнесу роботу із документами. Та й заощадити вдасться чимало - Мінцифри нарахувало до 5 млрд грн на рік. 

Уже зараз можна стверджувати, що Електронний реєстр: 

спростить оформлення тимчасової непрацездатності; 

прискорить нарахування матеріальної допомоги; 

зменшить кількість фальсифікацій; 

мінімізує кількість штрафних санкцій через помилки в оформленні листків непрацездатності.   

 

Чи працює електронний реєстр листків непрацездатності

 

Історія із створення Єдиного електронного реєстру листків непрацездатності тягнеться ще із 2009 року. Остаточно перехід на електронні лікарняні Кабмін схвалив у 2018 році. А у 2019 році Уряд прийняв базову постанову № 328, яка затверджує Порядок організації ведення Електронного реєстру листків непрацездатності та надання інформації з нього (далі — Порядок № 328). Запровадити електронні лікарняні Кабмін планував наступного року  - із 1 квітня 2020 року. Навіть підготував відповідний документ для цього - постанову «Про особливості ведення Електронного реєстру листків непрацездатності до забезпечення інформаційної взаємодії електронної системи охорони здоров’я з Електронним реєстром листків непрацездатності» від 03.03.2020 № 159. Цим документом Уряд доручив МОЗ розробити новий Порядок видачі, продовження та обліку листків непрацездатності. Та очікуваного старту так і не відбулось. 

Черговий дедлайн запуску електронного реєстру лікарняних – 01.01.2021. Однак він теж прогорів. 

Втрутились у процес і нардепи. 03.02.2021 Верховна Рада прийняла постанову від 03.02.2021 № 1192-IX. 

Верховна Рада «попросила» уряд розробити нормативку, необхідну, щоб запустити е-лікарняний і забезпечити повноцінне функціонування Е-реєстру. Виконання взяв на контроль комітет з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів. 

Результат не забарився. Кабмін схвалив Постанов від 31.03.2021 № 323 (далі — Постанова № 323). Нею визначив нову редакцію Порядку організації ведення Електронного реєстру листків непрацездатності та надання інформації з нього (далі — Порядок № 328). Оновлений Е-реєстр запрацював із 1 травня. 

І хоча паперовий лікарняний так і не замінили електронним, ми все ж на декілька кроків наблизилися до цього. Тож з’ясуємо, як працює новий Е-реєстр.  

Електронний реєстр листків непрацездатності це

 

 Щоб зрозуміти, що таке електронний реєстр листків непрацездатності звернемось до профільного документу – Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 23.09.1999 № 1105-XIV (далі — Закон № 1105). Це система накопичення, зберігання та використання інформації про видані, продовжені та обліковані листки непрацездатності. 

Формує та веде даний реєстр Пенсійний фонд України (ПФУ). Він же і є володільцем даних. Як формується реєстр лікарняних листків? Інформацію для реєстру передають МОЗ, Національна служба здоров’я України (НСЗУ), Фонд соціального страхування (ФСС). Такі правила встановлює Порядок № 328. 

Чи означає старт електронного реєстру листків непрацездатності про запуск електронних лікарняних? Наразі  ані Закон № 1105, ані Порядок № 328 не передбачають заміни паперової форми листка непрацездатності електронною. У визначенні поняття «листок непрацездатності» теж не знаходимо жодного натяку на електронну форму. «…листок непрацездатності — оформлений і виданий в порядку, визначеному МОЗ, за погодженням з Мінсоцполітики та Фондом соціального страхування та зареєстрований за єдиним реєстраційним номером листка непрацездатності в Реєстрі документ, що засвідчує тимчасову втрату працездатності та є єдиною підставою для призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності, по вагітності та пологах (п. 2 Порядку № 328). Тож поки немає нормативного підґрунтя так стверджувати. 

 

Електронний реєстр листків непрацездатності – новий сервіс від ПФУ

 

На вебпорталі ПФУ створені електронні кабінети закладів охорони здоров’я (лікарів), страхувальників (роботодавців) і застрахованих осіб. 

Страхувальники, тобто роботодавці, вже зараз можуть отримати інформацію по працівниках, які працюють за основним місцем роботи. Зокрема: 

номер лікарняного; 

дата відкриття; дата закриття; 

ІПН застрахованого; 

ПІБ застрахованого. 

Але для того, щоб цю інформацію отримати, потрібно зареєструватися на порталі та зайти із своїм електронним підписом. 

Звідки надходять дані? Лікар, який відкриває лікарняний лист, робить це в кабінеті ПФУ і підписує його своїм електронним підписом. Інформація автоматично передається до Фонду соціального страхування та роботодавцю, який може ознайомитися з нею в особистому кабінеті на веб-порталі ПФУ. На основі цих даних страхувальник (роботодавець) може заповнити заяву-розрахунок. 

Тож і надалі лікарі оформляють паперові листки непрацездатності. Їх ніхто не скасовував.     

 У майбутньому всі ці операції будуть проводити в електронній системі eHealth. У цій системі вже міститься інформація про пацієнтів, їхні електронні медичні картки, дані про відвідування лікарів та медичні направлення. 

Як все працюватиме? Змоделюємо все крок за кроком. 

1 Особа (працівник) звертається до лікаря. 

2 Лікар засвідчує тимчасову непрацездатність особи та форму медичний висновок у системі eHealth. Ставить електронний підпис.  

3 На підставі висновку у Реєстрі формується листок непрацездатності.

4 Інформація про лікарняний з’являється у особистих кабінетах страхувальника та застрахованої особи. 

5 Роботодавець формує у електронному кабінеті заяву-розрахунок на фінансування коштів від ФСС. 

6 Інформація автоматично передається до ФСС. 

Важливо! Лікар повинен буде внести до системи найменування страхувальника та його податковий номер в ЄДР. Тож роботодавці мають проінформувати працівників про податковий номер підприємства. 

Новацією також є те, що застрахована особа зможе самостійно проставити дату одужання (абз. 7 пп. 3 п. 13 Порядку № 328). Для його йому потрібно буде подати до реєстру звернення у вигляді повідомлення чи заяви про відновлення працездатності. Виняток: непрацездатність у зв’язку з карантином. Для таких випадків це правило не працюватиме. 

 

Яка інформація буде у електронному реєстрі

 

Яку інформацію акумулюватиме реєстр визначає Порядок № 328. Це і дані про тимчасово непрацездатну особу, і про причину непрацездатності, і про лікаря та заклад охорони здоров’я. Фактично та ж інформація, що і у паперовому лікарняному. 

Так, запис про тимчасову непрацездатність містить відомості про (п. 13 Порядку № 328): 

пацієнта (у разі непрацездатності особи, зумовленої необхідністю догляду: за хворою дитиною; за хворим членом сім’ї; за дитиною віком до трьох років або дитиною з інвалідністю віком до 18 років у разі хвороби матері або іншої особи, яка доглядає за цією дитиною); 

тимчасово непрацездатну особу; 

випадок тимчасової непрацездатності; 

особу, яка засвідчила відомості, і особу, яка зареєструвала медичний висновок в електронній системі охорони здоров'я; 

заклад охорони здоров’я; 

суму допомоги, що нарахована на підставі листка непрацездатності, в в тому числі суму оплати перших п’яти днів тимчасової непрацездатності, та відомості про їх виплату; 

відмову в наданні застрахованій особі допомоги по тимчасовій непрацездатності та її причини; 

порушення встановленого порядку видачі та продовження листка непрацездатності за результатами перевірки обґрунтованості його видачі та продовження

Хто зможе переглядати інформацію з реєстру? Це: 

ФСС — в обсязі, необхідному для перевірки обґрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності, надання матзабезпечення, страхових виплат і соціальних послуг відповідно до Закону № 1105 (п. 18 Порядку № 328); 

Держпраці — про нещасний випадок на виробництві, професійне захворювання для розслідування і ведення обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві й повідомлення про тимчасову непрацездатність незастрахованої особи чи особи, про яку в Реєстрі немає відомостей (п. 19 Порядку № 328); 

застрахованій особі — про реєстраційний номер облікової картки платника податків, період і причину непрацездатності. Ці відомості надають лише особі, якої вони стосуються, — через електронні кабінети застрахованих осіб на порталі послуг (п. 20 Порядку № 328); 

страхувальникові — тільки за період перебування з ним у трудових відносинах застрахованої особи — через електронний кабінет страхувальника на порталі послуг (п. 20 Порядку № 328); 

особі, яка засвідчує тимчасову непрацездатність, уповноваженій особі — через електронну систему охорони здоров’я у формі електронних копій документів про непрацездатність. 

Електронний реєстр — це основа для появи електронного лікарняного. Однак швидкою трансформація не відбудеться. Нормативна база не готова, до технічної теж є запитання! Щоб процес переходу на е-лікарняні був безболісний, радимо вже зараз тестувати Е-реєстр на порталі ПФУ. Статті за темою Утримання із заробітної плати 2021 Відрядження за кордон 2021 Довідка про доходи 2021 Стаття підготовлена за матеріалами журналу "Головбух"

Джерело: https://www.golovbukh.ua/article/7667-elektronniy-restr-listkv-nepratsezdatnost-shcho-zmnitsya

Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів сайту, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції сайту.

 

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь